Friday, May 27, 2005

Melayu.com

w w w . m e l a y u . c o m

Lama bebeno aku tak gikos kat laman web ni. Dan dah lama gak
geng2 kat situ tak membuat xtbt yang mega dan menawan kalbu.
Apa dah jadi? Dengar kabo pencapaian laman tu makin kurang
memberangsangkan... arrrgggghhhhhhhhhhhhh tak boleh jadi ni.
Aku kena buat sesuatu... tapi cam ne?

"Guly... Pojie... Abe... Selemann.. mesej akuuuu..." memekik
dengan gaya memecah keheningan malam tahap ke nam blas...

Fuuuu... ari ini aku dapat upah.. upah buat satu kerja luar.
Kira cam kije sampingan. Dapat le jugak 2 3 ketul. Boleh la
aku menabung dan menukar atap rumah yang dah berlubang2 tu.
Karang, makin bising plak tuan rumah. Pandai duduk je kat
rumah tu. Atap berlubang pun tak berganti-ganti.

Anak aku hari ni, cam kurang kerenahnya yang tak sopan. Tapi
masih di tahap aktif lagi. Masih mampu gelak2. Dan paling
kesian, maknya hari ini buat sesuatu yang macam menakutkan
dia. Disuluhnya muka aku dengan lampu suluh kecik aku. Huuaaa
Menangis dengan gamaknya dia. Cememeh abis. Apsal tah ngan
muka aku ni. Memang tak leh kena cahaya kot. Lagi elok
gelap dari cerah... agaknya kot..

Tang kerja. Hahahahaha.. hari ni, jauh sikit aku menyapu.
Ada le dua tiga tempat yang tak selalu aku gi menyapu situ,
aku pi ari ni. Mak aik. Cam nak runtuh lantai dia kat
situ. Kira bergoyang-goyang gak badan masa menyapu kat situ.
Tapi paling hebat, ada gak manusia yang nak kerja kat
kawasan tu. Hebat sungguh. Bukan aku la. Orang yang buat
sampah kat situ le.. Apa raaaa...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ermm..

Apa ek? MDC? entah.. dah lama dah babai kot..

Tapi..

Kenangan best dulu-dulu tetap dalam kenangan.

Ingat time lepak kat sentul...

Kak Eyes

12:26 PM  
Blogger goJiRa said...

aku rindu itu semua...
jom idupkan balik kenangan itu..

1:29 PM  

Post a Comment

<< Home