Friday, June 03, 2005

Kebun Bunga

Malu.. malu.. malu..

Hari ini aku bekerja awal pagi. Tengahari aku balik ke rumah sekejap. Bersiap untuk ke masjid, Solat Jumaat. Tiba je di hadapan rumah, aku tersenyum. Rajin gak orang rumah aku pagi ni. Hehehehe.. Banyak gak rumput-rumput yang tumbuh subur di kawasan halaman rumah telah dicabutnya.

"Yang.. wahh.. upah tukang kebun ke?" tanyaku umpama menyindir.
"Nape?" jawapnya pendek.
"Tuuu..." memuncungkan mulutku ke arah kawasan rumput yang telah dicabut.

Orang rumahku hanya terdiam. Dan seribu pertanyaan tersembul di hadapan mukanya. Aku pun kebingungan. Siapa pulak yang dok mencabut rumput-rumput tu? Issshhh.... Tanpa berlenggah lagi, aku pun mencari jawapannya. Aku bertanya kepada makcik ku yang tinggal di sebelah rumah. Ohhh tidak...

Memalukan. Apa tidaknya, jawapan darinya itu membuatkan aku hanya boleh tersipu-sipu malu.

.. " Tuan Rumah "

0 Comments:

Post a Comment

<< Home