Saturday, June 04, 2005

Operasi Cabut dan Indah...

Petanda.. itu memang satu petanda. Kalau dah tuan rumah dok mencabut rumput-rumput kat kawasan depan rumah, alamatnya hanya ada dua pilihan :
1. Jangan bagi rumput-rumput tumbuh subur, atau
2. Cari le rumah lain......

Pilihan ke 2 memang aku tak mampu buat. Jadi, aku memilih pilihan pertama. Pepagi lagi aku dah mulakan kerja-kerja mencabut rumput. Aku mukakan dengan kawasan belakang rumah. Kira dah nak masuk tahap 'Jurasic Park' le jugak. Habis bersih. Longkang yang agak tersumbat pun aku langsaikan. Air mengalir dengan tenang.

Kemudian, aku sambung dengan halaman rumah sedikit. Tetapi, oleh kerana tenaga tuaku ini amat terbatas. Maka aku hanya dapat membersihkan hampir 20% hingga 30% kawasan hadapan sahaja. Dan terpaksalah aku mengangguhkan kerja-kerja pembersihan itu pada suatu masa yang lain. Kira-kira cam.. bersambung adalah kisahnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home