Saturday, June 11, 2005

Tertinggal kunci kereta dalam kereta

Berapa ramai yang pernah mengalami benda ni? Berapa kali dah terkena? Dan sape yang tau cam ne nak selesaikannya? Dah ada perkakas penting untuk itu.. Hehehehe

Waa, panjang ceritanya. {Ulang tayang..}

3 hari lepas, pakcik aku dok mintak tolong aku. Dia kata, kunci keretanya tertinggal dalam kereta. Dok disebabkan oleh perbuatan anak-anaknya. Aku pun tak berlengah lagi. Dengan berbekalkan dengan sebatang pembaris, bersedia untuk menolong. Dan, selepas berjaya, aku telah ditanya dengan pelbagai soalan. Salah satunya, "Waa.. macam pandai je curi kereta.", "hehehee.. tak de lah, biasa bukak kereta sendiri je. Banyak kali kunci tertinggal dalam." jawabku selamba.

Petang tadi aku pi kerja. Aku lalu kek sebelah stesen minyak. Aku dok nampak sekumpulan lelaki dok usha keliling satu kereta. Ada sorang lelaki, dok terbongkok-bongkok kek tepi cermin kereta, cam menunjukkan bahawa, masalah kunci kereta tertinggal dalam kereta. He he he.. aku geleng kepala je lah. Kadang-kadang, cam ne le ek, kita ni boleh terlupa. Lalai agaknya. Atau, banyak sangat fikir, membuatkan tak teringat perkara lain. Hmmm.. ape yang kite fikir? Banyak sangat fikir, agaknya boleh gile tak?

Haa.. bercakap pasal orang gile plak, hati2 le kalau korang bawak kereta atau jeng jalan kat kawasan Taman Pelangi. Aku ada ternampak, tapi memang sah orang gile, walau muka dia tak cam orang gile, tapi dia tak reti nak pakai seluar. Hari itu, aku ternampak dia dok mencangkung tepi jalan. Rosak gak kejap urat otak aku pasal terpandang. Arrrrggghhhh

0 Comments:

Post a Comment

<< Home