Friday, July 15, 2005

Berubah

Kesan suatu perubahanHari ni, kurang sikit semangat nak bekerja. Ini disebabkan, separuh jiwa dah kat Melaka. He he he. Tak sabar-sabar aku nak bawak balik seluruh keluarga aku ke sini semula. Nasib le 3 jam, kalau 1 jam, hari ni gak aku balik Melaka..

Kat luar hujan. Aku kira, hari ini Johor Bahru boleh dikatakan dalam keadaan lembab dan sejuk. Proses yang berlaku di sekitarnya turut lembab dan sejuk. Perkara penting yang tidak boleh dibuat main pada diri aku sekarang ini adalah perut aku. Nampaknya, kejap2 mintak isi, kejap2 lapar, kejap2 berkeroncong. Isshhh...

Banyak juga benda nak kena buat bila balik rumah nanti. Sembur racun seranggan kat pokok-pokok bunga aku. Kemas rumah yang dah cam tongkang pecah tu, biasalah rumah bujangan. Basuh baju2 kerja aku. Sapu sampah sikit2. Dan juga buang sampah. Larat ke nak diselesaikan semuanya hari ini?

Waaa.. ari ini ada pasar malam. Beli tempe ngan tapai aaa. Boleh bawa balik Melaka. He he he... Nanti dari Melaka pulak, bawa bekal belacan balik Johor. Ada gak orang yang memesannya. Korang pernah makan belacan kepal ker? Belacan ni, belacan segar dan tak macam belacan kering tu. Bau dia pun lagi harum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home