Saturday, July 09, 2005

Bodohkah aku..

Besi KahwinHari ni Qiddas Cuti Sakit (MC). Tak ada seteru, tak leh le aku berperang hari ini. Tak pe, aku simpan sampai dia naik bekerja nanti. Biasanya, peluru kalau diperam, mesti lagi kuat kuasanya. Har har har.. "Woi Qiddas, jangan lupa makan obat".

Tiga hari lepas, dia bawak satu benda. Dua bentuk besi yang sama bentuk dan seakan-akan tidak boleh dipisahkan. Dia bagi kat aku besi tu, dan menguji aku sama ada aku boleh memisahkan kedua-duanya. Aku adalah orang yang terakhir diujinya. Aku mencuba, tapi tak sampai 15 minit aku berjaya memisahkannya. Akan tetapi, dengan cara tak sengaja. Kemudian, aku pun berjaya menyatukannya kembali. Pun secara tidak sengaja. Perkara ini berlaku 2 hingga 3 kali. Aku menjadi tidak puas hati. Berusaha lagi untuk mencari cara memisahkan dan menyatukan besi tersebut dan bukan dalam keadaan ketidak sengajaan. Tapi, akhirnya aku gagal. Macam putus asa gak. Kenapa? Bodohkah aku..

Petang ni aku akan berangkat ke Kampung Paya Lebar. Kampung Ayah Bonda orang rumah. Matlamatnya, ingin berjumpa dengan anak-anak dan isteri tercinta. Kira-kira sudah 2 minggu terpisah buat sementara. Aku mungkin pergi ke sana bersama Tok Su. Jadi peneman dan sambil tu, sengaja aku bawak jalan2 orang tua tu ke kampung orang.

"Ubah angin kejap apa salahnya, ya tok."

Selamat tinggal bantal. Selamat tinggal alat kawalan jauh kesayanganku. Korang jagalah umah ni bebaik. Aku pergi tak lama. Dua hari satu malam sahaja ya. Cuti tahun tak ada lagi. Kenalah sekat-sekatlah dari bercuti-cuti lama ni.

"Apa yang aku kena bawak ek? Arrggghhhh.. Sentol betollah."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home