Saturday, July 09, 2005

Jambatan Sungai Johor

Gambaran Jambatan Sungai JohorCerita ini sudah lama, tapi kini ia muncul lagi. Cerita pasal cadangan membina Jambatan Sungai Johor yang menghubungkan daerah Johor Bahru dan Kota Tinggi. Ianya adalah sebahagian dari Projek Lebuhraya Senai-Desaru. Panjang jambatan itu hampir 1.1 kilometer. Manakala panjang lebuhraya pula hampir 80 kilometer. Panjang jugak tu. Mau telan dekat 2ketul duit tolnya pergi dan balik.

Nama syarikat yang bakal membina dan menyelia lebuh raya ini adalah Senai-Desaru Expressway Sdn. Bhd. Dari desas-desus yang boleh didengar, ia terdiri dari gabungan anak syarikat Ranhill Berhad dan anak syarikat Kumpulan Pasarana Rakyat Johor (KPRJ). Dan ada orang kata, Syarikat Buckland & Taylor Ltd telah dilantik sebagai penyelia kejuruteraan pembinaan Jambatan Sungai Johor ini.

Walau cerita-cerita berkaitan lebuhraya ini telah dibisik sejak lebih 5 tahun lalu, aku berharap ianya menjadi kenyataan dalam masa 5 tahun ini. Dan dengar-dengar khabar lagi, banyak dah tanah-tanah orang kita dan bertukar milik dan bertuankan bukan tanah orang kita. Huuu.. apa nak jadi ngan orang kita ni. Karang kata bodoh, melenting, karang kata haprak, mengamuk satu kampung.

Motor kesayanganku..Ini pulak cerita lain, cerita pasal "pandai minum tapi tak pandai buang". Mentang-mentanglah aku berkerjaya sebagai penyapu sampah, tak kan lah motor aku jadi tong sampah beb. Dan lah mabuk atas motor aku agaknya. Minum tak habis, lepas tu, tin air haram ni ko letak dalam bakul motor aku. Menyirap tol darah macam ni. Hangin satu badan. Nasib baik aku ni bukan jenis suka cari gadoh. Kalau tak, minggu ni ada yang meletop perot terburai aku kerjakan.

Hahpe punya manusia macam ni..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home