Thursday, July 14, 2005

Suatu Hikmat dan Nikmat

Pertarungan itu berlaku lagi. Pelbagai dugaan dan cabaran menghalang bagi membuktikan siapa yang layak bergelar Raja Bowling di antara kami berdua. Ha ha ha ha.. Nampaknya Si Qiddas tetap tidak mahu mengeluarkan kuasanya ke tahap lapan Hikmat Lontaran Kilat Alam Semesta. Bagi aku pula, walau berkali-kali mencuba, hasil Hikmat Tangan Emas Ayunan Halilintar tidak menjadi. Ada sahaja godaan. Ada sahaja halangan. "Susah-susah aje.."

Markah Latihan pada 13/07/2005Hasil malam ini tidak boleh aku banggakan. Tetapi, peningkatan aura dalaman Qiddas membuatkan aku lebih bersemangat untuk menguasai hikmat terbaru aku itu. Semoga hikmat aku itu nanti boleh menepis segala serangan dan akhirnya menyerang pertahanan hikmat dia. Walau pun begitu, aku masih lagi berharap, Qiddas dapat menunjukkan aksi yang lebih berbahaya. Bak kata orang tua-tua, "kita jangan sekali-kali merendah-rendahkan musuh".

Itu semua berlaku pada petang semalam. Pagi ni, aku kerja pagi. Mandor aku tetiba ada masalah dan terpaksa mengambil cuti kecemasan. Kalau dilihat pada keadaannya selepas bermain semalam, memang bermasalah. Kaki tangannya semua sakit2. Salah urat agaknya tu. Oleh kerana terbangun lambat, aku terus pergi kerja tanpa bersarapan. Adus, berkeroncong Mak Bedah Yo! gamaknya perot aku pagi tadi. Terpaksa le meminta simpati kat sorang mandor lagi. he he he.. mintak dia tapaukan nasi lemak. Nak dijadikan cerita, mandor bawak sebungkus nasi lemak. Hehehe percuma lagi tu.. mekasih aje lah..

Hari ini juga aku berusaha untuk menulis jawi. Bukan aku tak pandai menulis jawi. Cuma tulisan tangan aku huduh gile le kalau menulis tu. Jadi, aku terpaksalah berlajar untuk mencantikkan tulisan jawiku. Kalau korang dapat baca ape yang aku tulis di bawah ini, maknanya, korang seorang melayu sejati.
Pertama kali Gojira menulis jawi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home