Monday, September 05, 2005

Hentian ini

Lihat hentian bas ini. Kosong.. Lenggang.. Kenapa? Perkhidmatan Bas diberhentikan ke hari ini? Syarikat-syarikat Bas telah gulong tikar ke? Atau, semua orang dah tak mahu naik Bas. Tambang Mahal. Atau semua sudah ada kereta sendiri? Kereta dah murah.. cuma minyak je mahal... keh keh keh..

Hidup ini merupakan suatu persinggahan. Kita akan ke destinasi seterusnya. Adakah kita tahu akan destinasi seterusnya itu? Dan di mana perhentian kita nanti? Bolehkah kita pilih ke mana-mana destinasi yang kita suka? Dan... adakah kita sudah bersedia??

Hari ini aku nak minta maaf kepada semua sahabat-sahabatku. Ruangan komentar (Comments) telah mengalami sedikit perubahan. Bila korang hendak menghantar sebarang komen, korang pasti akan terjumpa dengan benda ini :
Jangan terhenti pulak langkah korang nak meluahkan komen korang tu. Aku terpaksa mengadakan 'Word Verification' (Pengecaman Perkataan) ini kerana ada beberapa manusia berbahasa Inggeris telah memberikan komentar-komentar yang aku sendiri tidak memahaminya. Ini merupakan tindakan sementara aku dan juga sebagai suatu langkah berjaga-jaga. Aku takot ada wabak-wabak tidak baik singgah ke sini. Jika keadaan kembali reda, aku akan menghilangkannya.

Keadaan kerja aku sekarang, amat mengila. Susah nak dikawal. Sini tumpah. Sana pecah. Situ limpah. Sinun berderai. Nak kata si Katrina lalu kat sini, tak nampak pulak. Angin pun tak boleh lalu.. Iyelah.. Dalam bangunan katakan... Tapi kat sini hebat. Dalam bangunan pun kadang-kadang boleh banjir. Kadang-kadang boleh runtuh. Kadang-kadang leh terbakar. He he he.. Dan agak hebat lagi, tempat aku duduk pun kadang-kadang anak lipas tumpang lalu.. Nahas le.. penyek lepas tu aku kerjakan.

Bulan ni cam tak de cuti panjang. Sesiapa yang lom ganti puasa, elok le ganti lelekas. :D Dan kepada adik-adik yang sedang menduduki peperiksaan UPSR.. selamat menjawab kertas soalan. Hmmm adik aku ada sorang dok ambik peperiksaan ni. Ok kot dia ni. Boleh jadi harapan keluarga. Aku doakan moga dia berjaya dengan cemerlang. Tapi.. aku rasa, aku tak banyak bantu dia....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home