Friday, September 16, 2005

Segar, dingin dan nyaman

Air Hujan...Pagi ini terasa dingin. Agaknya pada jam 7 pagi tadi hujan mula turun. Atau, turun awal dari itu. Aku tak sedar. Semalam petang juga hujan. Musim hujan telah tiba agaknya. Musim basah atau musim tengkujuh. Atau, adakah ini fenomena semula jadi apa bila monsun bertukar. Monsun Barat Daya ke Monsun Timur Laut.

Malam tadi aku telah melakukan satu kesilapan besar. Bagaimana ia terjadi dan boleh terjadi, aku pun tak tahu. Entahlah, kita sebagai manusia, sememangnya amat mudah digoda oleh nafsu dan bisikan syaitan. Hujan yang kurang lebat..Dan hari ini aku bagai ingin bermain dengan permainan dunia seterusnya. Seolah-olah satu perjudian. Mempertaruhkan untung nasib dan jatuh bangun aku dalam kehidupan ini. Bagaimana pun, ianya tidak boleh diremehkan.

Baiklah.. aku kena pergi dahulu. Nanti aku sambung balik. Nak pergi meneruskan perjuangan ini. Doakan aku berjaya hendaknya...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home